counter create hit

مطالب مرتبط:

گناه این «ابراهیم» نیز بت ‏شکنی است

به گزارش مشرق، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در یادداشتی نوشت: کمتر در تاریخ مکتوب یا به تصویر در آمده، ق ...

جدایی زوج سرشناس بازیگر

جدایی زوج سرشناس بازیگر

کار جنیفر آنیستون و جاستین ثرو بازیگران سرشناس آمریکایی پس از دو سال زندگی مشترک به جدایی کشید. به گزارش شمانیوز: یک زوج هالیوودی دیگر نیز به فهرست ازدواج‌های ناموفق سینمای آمریکا اضافه شدند. جاستین ثرو و جنیفر آنیستون اعلام کردند که مدت زما ...

برنامه کامل نمایش فیلم های ایرانی در برلین

برنامه کامل نمایش فیلم های ایرانی در برلین

خبرگزاری ایسنا: فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی که نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره برلین است و برای کسب جایزه خرس طلای بهترین فیلم رقابت می‌کند اولین نمایش جهانی خود را روز ۲۱ فوریه (چهارشنبه، دوم اسفند) از ساعت ۱۹ به وقت محلی در سالن اصلی کاخ جشنو ...

بازی داوران جشنواره فیلم فجربا یک انیمیشن سینمایی!

بازی داوران جشنواره فیلم فجربا یک انیمیشن سینمایی!

به گزارش جهان نیوز، انیمیشن های سینمایی، یکی از گونه های محبوب و پرمخاطب سینمای جهان است. گونه ای که هر ساله مخاطبان بسیاری را به سینما می کشاند و مدتی است که در رده اول پرفروش های باکس آفیس است. در کشور ما نیز چند سالی است که ساخت انیمیشن به صورت جد دنبال می شو ...

پرداخت  بخشی از عواید فروش «اسرافیل» برای آزادی چند زندانی زن

پرداخت بخشی از عواید فروش «اسرافیل» برای آزادی چند زندانی زن

فیلم سینمایی «اسرافیل» در اکرانی ویژه برای کارگردان، فعالان مدنی و چن ...

درخشش انیمیشن ایرانی «گولز» در بازار فیلم برلین

درخشش انیمیشن ایرانی «گولز» در بازار فیلم برلین

انیمیشن سینمایی سه بعدی «شنگول و منگول» که در بازار فیلم بر ...

توقف اجرای نمایشنامه معروف علی نصیریان به دلایل نامعلوم

شنيده‌ها و گمانه‌ها دلالت بر ايجاد يك سوءتفاهم مي‌كند؛ گويا اداره نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي مجوز دوباره اين اجرا را براي ششم اسفند صادر كرده و البته در گفت‌وگوي شفاهي‌اي كه منجر به اين سوءتفاهم هم شده است، بنگاه تئاترال چند روز زودتر اجرا شده و پس از سه شب ج ...

توقف اجرای نمایشنامه معروف علی نصیریان به دلایل نامعلوم

شرق نوشت: شنیده‌ها و گمانه‌ها دلالت بر ایجاد یک سوءتفاهم می‌کند؛ گویا اداره نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی مجوز دوباره این اجرا را برای ششم اسفند صادر کرده و البته در گفت‌وگوی شفاهی‌ای که منجر به این سوءتفاهم هم شده است، بنگاه تئاترال چند روز زودتر اجرا شده و ...

سینمای دفاع مقدس در آینه جشنواره فجر + فیلم

سینمای دفاع مقدس در آینه جشنواره فجر + فیلم

اکران نوروزی «خرگیوش»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولين ساخته بلند سينمايی مانی باغبانی به تهيه‌كنندگی حبيب اسماعيلی كه كمدی متفاوتی است يكی از گزينه‌های اكران نوروزی رسانه فيلمسازان است. «خرگيوش» كه مدتی پيش پروانه نمايش گرفته و پخش آن بر عهده رسانه فيلمسازان است، يكي از گزينه‌های ...

طالب زاده: از «به وقت شام عصبانی» هستند/ سردار سلیمانی: حاتمی کیا فیلم سازی نکرد آگاه سازی کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیین تجلیل خانواده بزرگ شهدای مدافع حرم از ابراهیم حاتمی‌کیا در پردیس ملت با حضور محمد خزاعی، نادر طالب‌زاده و حبیب والی‌نژاد و خانواده‌های شهیدان مدق، ابراهیمی، اسکندری، انصاری، جوانمرد، رضایی، طباطبایی، قاضی‌خانی، ملک‌شاهی، احمدی، ا ...

انتقادها منفی بافی نیست/داوری فیلم‌ها امسال جامع نبود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بررسی وضعیت سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: براساس آثاری که دیدیم و همچنین گزارش‌هایی که پیرامون روند برگزاری جشنواره به دست‌مان رسیده، انتظار ما بر این بود که جشنواره بهتر از آنچه که برگزار ش ...

برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر آخر هفته اعلام می شوند

برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر آخر هفته اعلام می شوند

قضاوت داوران تشکل‌ها و نهادهای شرکت کننده در بخش «تجلی اراده ملی» ...

زهراء(س) از تقاضای نامقدور از همسرش علی(ع) پرهیز می کرد

به گزارش مشرق، در زمینۀ تحکیم و شادابی خانواده یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی ، از خودگذشتگی و ایثار زن و مرد و به خصوص درنظر گرفتن شرایط اقتصادی مرد خانواده است. در همین راستا، اهل‌بیت (علیهم‌ال ...

از ادعای احمد منتظری درباره سیداحمد خمینی تا تداوم کاهش قیمت سکه در بازار/ پربازدیدهای ۳۰ بهمن

در سرویس سیاست، ادعای احمد منتظری درباره مرحوم سیداحمد خمینی نظر بسیاری از کاربران را جلب کرد. مقصر سقوط هواپیما، خلبان بود یا وزیر راه؟ هم خوانندگان زیادی پیدا کرد. عکسی از حضور پسر رهبر انقلاب در مجلس ختم فرزند احمد توکلی مورد توجه کاربران قرار گرفت ...

اعتراض امام جمعه گناباد/ برای این فرقه انحرافی نام گناباد را به کار نبرید، مردم گناباد از آن ها بیزارند

اعتراض امام جمعه گناباد/ برای این فرقه انحرافی نام گناباد را به کار نبرید، مردم گناباد از آن ها بیزارند

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه شهرستان گناباد، با اشاره به اهانت قطب فرقه صوفیه گنابادیه به حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام کرد ... به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه شهرستان گناباد در خطب ...

انتخاب پایتخت کتاب نقطه پایان نیست؛ نقطه آغاز است

عموزاده خلیلی معتقد است که قطعاً طرح پایتخت کتاب تأثیر چندوجهی بر امر کتابخوانی ایجاد می‌کند. به گزارش  ایلنا، رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با بیان ...

۸۰۰ دقیقه از «لحظه و گرگ و میش» به تصویربرداری رسید

ساعت: 09:37 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316781 تصویربرداری حدود ۸۰۰ دقیقه از سریال «لحظه گرگ و ...

Richard Wagner; آهنگساز و نویسنده از عشق و جنگ

ریشارد واگنر؛ آهنگساز و نویسنده عاشق پیشه

بالا: Richard Wagner موسیقی بدون, تئاتر کارگردان و نویسنده یکی از غیر آهنگسازان سبک رمانتیک در موسیقی از آلمان است. یک گروه از منطقه واگنر در علاوه بر این به ۱۱۳ اثر از موسیقی در پس زمینه های پورنو, اپرا آهنگ است. سونات و سمفونی ۱۶ جلد کتاب در زمینه تئوری موسیقی و ادبیات و سیاست است. او گفت که دولت حامیان و مخالفان است. موسیقی نشان دهنده سده نوزدهم به اوج که در آن کلمات و موسیقی بهترین راه برای درهم زندگی است. واگنر ملودی است. پایه اصلی موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل با او و پس از او هماهنگی اصلی بیان هر حساب (از جمله ید حدی است که بحث در مورد "تریستان" هر موسیقی که به عنوان واگنر اپرای "تریستان و Isolde" پسند. پس از پایان زمین است. آغاز كار و جوانی ريشارد واگنر در ۲۲ مه ۱۸۱۳ در شهر لايپزيگ در شرق آلمان زاده شد. او فرزند نهم خانواده بود. سال تولدش سال جنگ و شكست ناپلئون بناپارت در مقابل آلمان و روسيه بود. در شش ماهگی پدر و در ۷ سالگی ناپدری مهربانش لودويگ گاير را از دست داد و از آن پس كشيش هنردوستی به نام وتسل Wetzel چند سالی تربيت او را به عهده گرفت. بدين ترتيب واگنر هنر را از خانواده به ارث نبرد. شايد همين دليل برجستگی كار او در اپرا و موسيقی دراماتيك يا حتی موسيقی تئاترال باشد در حاليكه او ترانه ها، مارش ها و قطعاتی برای پيانو نيز ساخته است. همسر دومش كوزيما كه دختر آهنگساز بنام آن زمان فرانتس ليست و خود پيانيست چيره دستی بود، نوشته كه ريشارد واگنر برای آفرينش يك قطعه، همواره نيازمند تجسم تصوير مشخص يك صحنه بوده است. او هرگز نمی توانسته موسيقی مجرد يا "هنر برای هنر" بيافريند. واگنر از تربيت موسيقايی در كودكی و آموزش بلندمدت آكادميك اين فن در دانشگاه محروم بود. شايد به همين دليل با ساختن آثار پرطمطراق همواره در پی جبران اين كمبود می گشت. او نخست خود سروده های اپراهايش را می ساخت و سپس برای صحنه های مشخص، آهنگ هايی می نوشت. هنگامی كه ریشارد واگنر در ۱۸ سالگی به مدرسه ی عالی موسيقی لايپزيگ راه يافت، هنگامه ی شورش ها و انقلاب های شهروندان آلمان عليه فئودال ها و نظم پيشين، در اوج خود بود. تأثير جنبش دموكراتيك وحدت خواهان آلمان كه در سال ۱۸۴۸ به اوج خود رسيد، بر واگنر و كارهايش چنان ژرف بود كه شايد بتوان شهرت و اعتبار او را مديون اين جنبش دانست. فرار به سوئیس در سال ۱۸۴۹ واگنر در شهر درسدن در شرق آلمان می زيست و به همراه روشنفكران انقلابی می كوشيد در راه برچيدن نظام پوسيده ، گام هايی بردارد. هرچند او مانند برخی روشنفكران همشهری اش مستقيما به نيروهای نظامی انقلابی نپيوست، ولی به اتهام تحريك مردم و برهم زدن نظم عمومی تحت پيگرد قرار گرفت و به سوئيس گريخت. تأثير اين جنبش در آثار و كارهای واگنر تنها در اپرای بلند "حلقه ی نيبلونگن" كه به موضوع افول نظام اشرافی در سده های ميانه و غروب و نابودی خدايان پرداخته محدود نمی شود. اين تأثير حتا در ساختمان تئاتر خصوصی كه او در شهر بايرويت Bayreuth در جنوب آلمان برای اجرای سالانه ی كارهای خود با عنوان "فستيوال بايرويت" برپا ساخت نيز آشكار است. هدف واگنر اين بود كه در ساختمان اين تئاتر خبری از لوژهای ويژه و صندلی های رديف اول و دوم نباشد بلكه همه دايره وار در يك سطح بنشينند. بماند كه اين فستيوال جايگاه و پايگاهی در مردم عادی پيدا نكرد و همواره محل تجمع دولتمردان و ثروتمندان و برگزيدگان سياسی و فرهنگی باقی ماند. تقليد و استقلال هنری واگنر نخستين آثار موسيقی اش كه قطعه هايی برای پيانو و كم و بيش تقليدهايی از فرانتس شوبرت و بتهوون بودند را در ۱۹ سالگی و زير سرپرستی نخستين استادش تئودور واينليش نوشت و اجرا كرد. اما بذر برخی از آثار مستقل بعدی او مانند "پيش درآمد لهستانی" كه زير تأثير جنگ های لهستان عليه روسيه و آشنايی با يك اشراف زاده ی لهستانی ساخته شدند، در همين زمان پاشيده شد. آفرينش تنها سمفونی اش "سمفونی در دو ماژور" را نيز در همين سال ها يعنی از نوزده سالگی آغاز كرد كه آن هم تقليدی از بتهوون و هايدن بود. در آستانه ی بيست سالگی بود كه بازيگری برادرش در تئاتری در لايپزيگ او را به فكر ساختن اپرا و آفرينش نخستين درام موسيقايی وی di feen يعنی "پريان" انداخت. در سال ۱۸۴۷ واگنر بود كه برای نخستين بار، مقاله ای درباره ی رهبری اركستر نوشت و سبك نوی در اين زمينه بنا نهاد كه در آن رهبر افزون بر عصای خود با حركات و سكنات چهره، اركستر را هدايت می كند. واگنر و يهودی ستيزی ریشارد واگنر۳۷ ساله بود كه در اوت ۱۸۵۰ بحث انگيزترين مقاله ی خود "يهوديت در موسيقی" را در "مجله ی موسيقی نو" منتشر و بدين ترتيب به انديشه های آزاديخواهانه ی خود پشت كرد. گفتنی است كه در سده ی نوزدهم يهودی ستيزی بیشتر جنبه نظری داشت و هنوز ابعاد عملی جنایت کارانه مانند دوران نازی ها را به خود نگرفته بود. یهودی ستیزان چپ و راست آزادانه در اين زمينه داد سخن می دادند و حتا ماركس در نوشتار "مسأله ی يهوديان" به عنوان انتقاد از قوم خود خدای يهوديان را پول و خدای جهان را خدای يهود، قلمداد می كند. در چنين جوی است كه واگنر نيز انديشه های يهودی ستيزانه ی خود را آشكار می سازد و ادعا می كند كه "يهودی تا زمانی سروری می كند كه نيروی تلاش و كوشش ما را پول تعيين كند". بدين ترتيب واگنر ماركس را دستاويز انديشه های خود قرار می دهد تا ديدگاه اش از او گذر كند و به يهودی ستيزی بيمارگونه تبديل شود. هيتلر در يكی از سخنرانی هايش واگنر را سرمشق خود دانسته بود. تاريخدانان بسياری واگنر را در كسب اعتبار نازی ها در ميان مردم آلمان مسئول می دانند. از سوی ديگر ريشارد واگنر در جوانی يار و همنشين ميخائيل باكونين بانی آنارشيسم و گئورگ هروگ Herweg هموند كارل ماركس بود و از اين دو شخصيت تأثير بسيار پذيرفت. در زمان سالخوردگی نيز او همواره بر ضد حكومت های مركزی داد سخن می داد و اصولا با نهادهای متمركز ميانه ای نداشت. شايد بتوان واگنر را به عنوان فرزند دست راستی زمان خود يهودی ستيز شمرد، اما شايد زياده روی باشد اگر او را سرمشق و فراهم ساز ناسيونال سوسياليسم و جنايات هيتلری بدانيم. به نوشته ی واگنر شناس بنام آمريكايی پروفسور واينر، ريشارد واگنر بی گمان در آثار خود نيز يهودی ستيز است. آثار واگنر در زمان نازی ها بيش از هر آهنگساز ديگر از رسانه ها پخش می شدند اما همان ها اپرای "پارسيوال" او را به علت گرايش های صلحجويانه ی مضمون آن، ممنوع اعلام كردند. پيش به سوی شهرت واگنر در سال ۱۸۵۰ از فرانس ليست آهنگساز و پيانونواز سرآمد اتريشی - مجاری خواست اپرای "لوهنگرين" او را به روی صحنه آورد. ليست با آماده سازی و اجرای اين اپرا در شهر وايمار با حضور سرشناسان هنر و سياست، واگنر را در جهان هنر آن روزگار مطرح ساخت. "لوهنگرين" هنرمند نابغه ی تنهايی است در محيطی نابسامان. او نيازمند احترام نيست بلكه مشتاق عشق است. "لوهنگرين" شناخته ترين اپرای واگنر است. آميزه ايست از جنبه های عادی و زمينی با سويه های والای آسمانی. اين اثر چنان در جامعه ی فرهنگی آلمان جا افتاده كه آلمانی ها گاه امروز هم به جای "ای خدا" به نشان شگفتی، با الهام از اپرای "لوهنگرين" می گويند: «mein lieber Schwan) يعنی "ای قوی عزيز". زندگی خصوصی و آخرين سال ها این آهنگساز برجسته آلمانی ۲۳ ساله بود كه برای نخستين بار با هنرپيشه ای به نام مينا پلانر ازدواج كرد . او اوپرای "تريستان و ايزولده" را به ماتهيلده وزندونك Wesendonk و چند اثر گوناگونش را به همسر بعدی اش كوزيما فن بولو Cosima von Buehlow پيشكش كرد. زندگی خصوصی اش در عشق های كوتاه و بلندمدت و تماس با برگزيدگان زمان می گذشت. برای نمونه چنان در دل پادشاه ايالت باواريا لودويگ جا باز كرده بود كه لودويگ در ۲۰ سال آخر زندگی آهنگساز، هزينه های كلانی از صندوق عمومی صرف او و اجرای آثارش كرد. ۶۳ ساله بود كه با كمك پادشاه لودويگ ملكی در شهر بايرويت خريد. از آن پس "فيستوال بايرويت" كه در اصل اجرای سالانه ی آثار خودش بود را در تالار تئاتر آن ملك برگزار كرد. ريشارد واگنر در روز ۱۳ فوريه ی ۱۸۸۳ ميلادی هنگامی كه مشغول نوشتن مقاله ی "زنانگی در آدمی" بود، در بايرويت درگذشت اما بحث و مجادله درباره ی زندگی و آثار پر شر و شورش هنوز همانند زمان خودش ادامه دارد.