counter create hit
مطالب مرتبط:

شاهرخ استخری مهمان «دورهمی» می شود

ایسنا: شاهرخ استخری، بازیگر سینما و تلویزیون جمعه (۲۷ بهمن ماه) با حضور در برنامه «دورهمی» به سوالات مهران مدیری پاسخ می‌دهد. استخری در سریال‌های «فاصله‌ها»، «دلنوازان»، «پریدخت» و «ماه و پلنگ» و فیلم‌های سینمایی همچون «چک»، «ساعت شلوغی» و «تلخ ...

برنامه تراکتورسازی برای سفر به قطر

امروز تیم تراکتورسازی تبریز از ساعت ۱۱ در زمین چمن اختصاصی این باشگاه در حال پیگیری بوده و کادر فنی این تیم آخرین نکات فنی لازم را به بازیکنان پیش از سفر به قطر اعلام کرد. این جلسه تمرینی پشت درهای بسته برگزار و برنامه های تاکتیکی از جمله شوت از راه دور و ...

نامه یک فیلمساز به حسن روحانی

نامه یک فیلمساز به حسن روحانی

در پى توقف مجدد اکران فیلم سینمائى عصبانى نیستم!، رضا درمیشیان ...

ستاره

ستاره "فرندز" از همسرش جدا شد/ خبر روز هالیوود به نقل از پیج اینتساگرام "کافه سینما": [email protected]+ تصویر/ بر خلاف "سلبریتی"های سینما و تلویزیون انحصاری ایران، این دو نفر، همان طور که خبر ...

کافه‌سینما | ستاره "فرندز" از همسرش جدا شد/ خبر روز هالیوود به نقل از پیج اینتساگرام "کافه سینما": [email protected]+ تصویر/ بر خلاف "سلبریتی"های سینما و تلویزیون انحصاری ایران، این دو نفر، همان طور که خبر ازدواج‌شان را رسانه‌ای کردند، متنی ...

سالن اصلی تئاتر شهر آتش گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعداز‌ظهر امروز (جمعه 27 بهمن) در زمان تمرین یکی از گروه‌های نمایشی، یکی از پرده‌های جانبی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر دچار آتش‌سوزی شد که با حضور سریع ماموران آتش‌نشانی تهران، خاموش شد. هم اکنون کارشناسان سازمان آتش نشانی با است ...

بازی آرنولد در فیلمی کمدی

بازی آرنولد در فیلمی کمدی

بازی آرنولد در فیلمی کمدی سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:«آرنولد شوارتزنگر» در فیلم «کینگ فیوری» هم ...

مدیرانی که در سینما «اپوزیسیون» شدند

به گزارش مشرق، سیدضیاءالدین دری، کارگردان سریال «کیف انگلیسی» در گفت وگو با تازه‌ترین شماره ماهنامه «نزدیک» درباره انتخاب فیلم‌های جش ...

فیلم دریا و ماهی از دریچه نگاه مهرداد غفارزاده کارگردانش

فیلم دریا و ماهی از دریچه نگاه مهرداد غفارزاده کارگردانش

دریا و ماهی پرنده عنوان فیلمی است به کارگردانی مهرداد غفارزاده، نویسندگی مهرداد غفارزاده و اکبر روح و تهیه‌کنندگی امیر پورکیان که سه‌سال پیش ساخته شد و در همان ‌سال یعنی ‌سال ۱۳۹۳ در بخش هنر و تجربه سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز به نماش درآمد. در ...

نمایش های تئاتر شهر 30 بهمن ماه اجرایی ندارند/ تمدید اجرای «اهالی هوا»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تمامی نمایش های به صحنه رفته در تالار های مختلف مجموعه تئاتر شهر روز دوشنبه 30 بهمن ماه به مناسب فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صحنه نمی روند. هم ...

دیدار اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب با وزیر ارشاد

به گزارش خبرگزاری مهر، با هدف تعامل، تبادل نظر و هم افزایی به منظور طراحی و تدوین برنامه‌های به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه شعر و ادبیات، عصر پنج‌شنبه مورخ 26 بهمن ماه اعضای کارگروه بزرگ ...

باید فقط 11 فیلم در جشنواره فجر شرکت کنند و جشنواره تبدیل به جشن ملی شود

به گزارش ایلنا، کمال تبریزی (عضو هیات داوران سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر) شب گذشته در آخرین قسمت برنامه سی‌وپنج درباره چگونگی داوری جشنواره فجر سی‌وششم گفت: زمانی که کار خود را در زمینه داوری و قضاوت شروع کردیم، یک رأی‌گیری اولیه برای فیلم‌ها انجام دادیم و ...

حسینی مهر فضای جدید تئاتر را تجربه می کند/ خروج از اکسپرسیونیست

ناصر حسینی مهر کارگردان و مدرس تئاتر ایران که نیمه اول سال جاری نمایش «بوف کور» را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد درباره برنامه خود برای ادامه فعالیت در عرصه کارگردانی تئاتر به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر شرایط تولید و اجرای تئاتر مناسب نیست اما ۲ نمایشنام ...

واکنش کامبیز دیرباز به دیدار یک مادر شهید با فرزندش بعد از 29 سال+عکس

واکنش کامبیز دیرباز به دیدار یک مادر شهید با فرزندش بعد از 29 سال+عکس

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا؛ کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون در تازه‌ترین پیام اینستاگرامی خود نسبت به دیدار مادر شهید "عبدالرضا حیدری" با پیکر فرزندش بعد از 29 سال واکنش نشان داد.او نوشت:«دیدار مادر با فرزندش بعد از ٢٩سال، روحت این ...

نیکی کریمی: فقدان عباس کیارستمی بر عکس‌هایم مؤثر بود

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه انفرادی عکس‌های کریمی، با عنوان "گُل مردگی" روز جمعه با حضور هنرمندان، سینماگران، دانشجویان و علاقمندان به هنر در باغ نگارستان تهران برگزار شد. تهمینه میلانی، محمود دولت آبادی، کامبوزیا پرتوی، حبیب رضایی، هوشنگ گلمکانی، ...

اینترنت برای کودکان، راه اندازی شد؟

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی حکمی خسرو سلجوقی به عنوان مجری سند حمایت و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان منصوب کرد.در پی وعده محمدجواد آذری جهرمی مبنی بر معرفی مجری طرح اینترنت کودکان، خسرو سلجوقی با حکم و ...

پشت پرده شایعه استعفای شهردار تهران

«دوباره عده ای بحث استعفای نجفی را مطرح می کنند. این بار از شهرداری. به عبارتی آرزوی استعفایش را دارند. از قرار معلوم فقط پای اصولگرایان هم در میان نیست. بلکه نشانه‌هایی از هم حزبی‌ها و یاران سابق او در حزب دیده می شود.» روزنامه آفتاب یزد ...

مبلغ یارانه های نقدی برای پرداخت در سال ۹۷ مشخص شد!

مبلغ یارانه های نقدی برای پرداخت در سال ۹۷ مشخص شد!

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مبلغ یارانه‌های نقدی برای پرداخت در سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود. تیتر20 - محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز (شنبه 28 بهمن ) پارلمان و در واکنش به اظهارات  حم ...

فضای مجازی انسان تنها

فضای مجازی انسان ها را تنها کرده

به گزارش اخبار جهان, فضا, مجازی, تماس انسان با آن مشکل این است که مردم بدون این که به چند دلیل. حضور یک مخل واحد مهم است که آذربایجان و نگرانی است. به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: وحدت شهرستان, شبکه 'من انجام داده ایم که در ادامه خواندن. معمولا افراد جوان در صنعت فیلم به کانال دانشگاه یک فضای علمی هنر در سینما می شوند به آثار هنر و تجربه ای و جشنواره ای تمایل دارند، اما به نظرم شما چه در سینما و چه در تلویزیون کارهای متفاوت و داستان گویی می سازید، این تفاوت در شیوه کار به چه دلیلی است؟ در درجه اول از شما ممنونم که به این نکته توجه کردید. علاقه اصلی من ادبیات داستانی است و در عین حال هر وقت می خواهم فیلم بسازم قطعا موضوعی درگیرم کرده که در نهایت مرا به این نتیجه می رساند که باید راجع به آن فیلم بسازم. در عین حال البته فیلم خودم را می سازم، نه این که بخواهم موفقیت های دیگران را تکرار کنم. من اگر فیلم می سازم به خاطر ذات قصه گفتن است، حالا این که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق می شود یا نه داستان های بعدی است. اساسا فکر می کنم خیلی از فیلمسازان کنونی ما در فیلمسازی بیشتر دنبال این هستند که از خودشان یک برند بسازند. به عبارت دیگر خودشان جلوتر از فیلمشان می ایستند، اما من در فیلمسازی به این فکر می کنم فیلمی بسازم که بتوانم از آن دفاع کنم و پای آن بایستم. فضا و فرم «جشن دلتنگی» ربطی به فیلم قبلی تان «اروند» ندارد. چطور شد بعد از یک فیلم ملی ـ میهنی سراغ فیلمی اجتماعی و درام رفتید؟ چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، روابط سالم انسانی فارغ از هرگونه بینش سیاسی و بینش مذهبی است. این مساله نه تنها در ساخت جشن دلتنگی، بلکه در ساخت اروند و حتی دیگر آثارم هم وجود دارد. جشن دلتنگی و اروند، گرچه فضایی مغایر با هم دارند، اما در بینش و تفکر کاملا شبیه هم هستند. جشن دلتنگی از دغدغه شخصی من که ارتباط آدم ها با یکدیگر است، می آید. به نظرم در دنیای امروز فضای مجازی به قدری زندگی انسان ها را گرفته که دیگر وقت ارتباط رو در رو را با هم ندارند و صرفا به پیامک دادن به هم بسنده می کنند که قطعا این رویه زندگی در دراز مدت برای انسان ها خطرناک است. چون آدمیزاد موجودی اجتماعی است که در روزگار فعلی با استفاده نادرست از این فضاهای مجازی دچار تنهایی شده. جشن دلتنگی با این دغدغه نوشته و ساخته شد. پس روابط انسان با فضای مجازی را نقد کردید؟ ما تنها در متن و اجرای داستان یک آیینه جلوی مخاطب گرفته ایم و مخاطب می تواند وضعیت زندگی خودش را در آن ببیند. بنابراین ممکن است خودش، خود را نقد و قضاوت کند، اما من به عنوان فیلمساز این کار را نکردم. نکته مثبت آثار شما این است که برخلاف جریان فعلی فیلم های اجتماعی، فیلم های شما همیشه قهرمان دارد و این موضوعی است که در سینمای مان کم داریم! ببینید از آنجا که جشن دلتنگی دارای چهار روایت متقاطع است، نمی توان گفت از اول تا آخر فیلم یک قهرمان دارد؛ چون در واقع هر کدام از این روایت ها قهرمان های خودش را دارد. من و همسرم (مونا سرتوه) فیلمنامه این کار را نوشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم اگر قرار است آیینه ای روبه روی مخاطب بگذاریم، بهتر است آیینه ای باشد تا فراگیری گسترده تری داشته باشد و آدم های بیشتری بتوانند با آن همذات پنداری کنند. به همین دلیل تعداد روایت خود را از یک به چهار رساندیم تا طبقات اجتماعی بیشتری را در فیلم بگنجانیم تا مخاطب بتواند خود را در یکی از این روایت ها پیدا کند. نحوه انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ هر زمان با همسرم نگارش فیلمنامه ای را آغاز می کنیم تصوراتی راجع به آدم ها داریم. خوشبختانه آدم هایی که در نهایت برای این فیلم انتخاب کردیم به تصورات مان خیلی نزدیک بودند و الان وقتی نتیجه کار را می بینم احساس می کنم برای هیچ یک از نقش هایم نمی توانستم آدم های بهتری را انتخاب کنم. در جشن دلتنگی هر کسی در جای خودش خیلی خوب بازی می کند. شما حتی در فیلم هایی که رگه های تلخ و احساسی هم دارد باز هم امید را فراموش نمی کنید و مخاطب را به طور مطلق تلخ و ناراحت از سالن روانه بیرون نمی کنید. این کار دلیل خاصی دارد؟ جوان تر که بودم قصه هایی تلخ تر داشتم، اما الان احساس می کنم یک اتفاق را باید از جهات مختلف دید و این نگاه چندوجهی هم فضاهای روشن را به ما نشان می دهد و هم تاریک را. من خودم در زندگی آدمی هستم که هر اتفاقی برایم می افتد می گویم «الخیر فی ما وقع». به این خاطر که فکر می کنم آنقدر بزرگ و توانا نیستم که پشت اتفاقات تلخ را ببینم و شاید همین نگاه به کارهایم هم سرایت کرده است. در جشن دلتنگی همان طور که گفتم چهار روایت داریم که هر کدام به فراخور موضوع شان شیرین و گاه تلخ تمام می شوند. تغییر و تحولات جشنواره فجر امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ قطعا من به اندازه دبیر جشنواره به فضای کلی جشنواره اشراف ندارم و نمی دانم ایشان بر چه اساس چنین تصمیماتی را گرفتند، اما اگر من تصمیم گیرنده بودم بخش فیلم اولی ها (نگاه نو) را حذف نمی کردم. چون در این صورت است که یک سری استعداد جوان خودشان را به سینما معرفی می کنند و این خیلی خوب است. در عین حال احساس می کنم جشنواره فجر بعد از این همه سال که از برگزاری اش می گذرد باید به ثباتی رسیده باشد که سیاستی کلی را برای جشنواره طراحی کند. این که هر سال دبیری با یک سری سیاست جدید پا به این میدان می گذارد چندان جالب نیست. پس به نظرتان حضور یک دبیر برای دوره های مختلف جشنواره فجر می تواند جشنواره را به ساختاری ثابت برساند؟ بله، حضور یک دبیر ثابت یا حداقل حضور یک شورای سیاستگذاری ثابت که هر سال قوانین جدیدی در جشنواره به اجرا درنیاید. من البته به عنوان یکی از فیلمسازانی که در این جشنواره حضور دارم به نظرات دبیر جشنواره و باقی تصمیم گیرندگان احترام می گذارم. چون قطعا آنها چیزهایی می دانند که من در جریان آن نیستم. منبع:جام جم